Wednesday 1 June 2011

I am one year older

Besok 2nd of June.. I will be 34 years old tomorrow..Kira dah tua la kan ... Cepat je masa berlalu.. Bermakna aku dah semakin dekat nak ke alam lain... Dari segi kerjaya lak bermakna dah nak masuk 11 tahun aku bekerja.. So what is the achievement..hmmm... terus terang aku x berbangga dengan kerjaya aku cos i should be better than what i earn and had today. But i chose it wrongly ... what should i do now at this age.. nak kuar anta resume ke company.. aku rasa dah payah ngan status aku sebagai ibu yang berjauhan dengan suami dan terpaksa berulang alik kerja dengan anak yang masih kecil..

If aku kerja di company swasta for sure cara kerja aku back to macam sebelum aku masuk semi gomen nie.. balik malam semua ... sian lak anak aku ... and takut aku x terhandle sorang2.. Lagipun skill aku dah kurang since aku dah x banyak buat teknikal kat sini... Pening-pening bila aku pk kan.... korang ada suggestion??? Kalau nak business sekali pun kena ada modal.. nak jual cupcake online pun kena ada modal g kelas nye dulu.. uwaaaaaaaaaaaaaaaa........kalau la laki aku dah kaya...(moga dimurahkan rezeki dia)

Dari segi life lak.. ada lah jugak yang boleh aku banggakan walaupun x banyak (bersyukur walaupun x up to what i expected)..

1. Aku dapat beli rumah tanpa bantuan kewangan sesiapa (for the 10% downpayment la) .. 90% aku wat bank loan and aku bayar tiap2 bulan (sakit gak la)

2. Aku ada suami pada usia 32 tahun

3. Alhamdulillah dikurniakan anak yang comel pada usia 33 tahun

4. Aku ada kereta sendiri dah sudah habis dibayar since 2 tahun lepas..

5. Aku masih ada mak yang aku sayangi dan adik beradik yang masih membantu dan memberi aku semangat di kala aku down dan kesusahan

So on this coming birthday which is tomorrow (kalau ikut kata mak aku sepatutnya birthday aku ari nie on 1st of June -lahir wajtu maghrib.. tp ikut je la surat beranak tu) .. aku wish 3 je..

1.MOGA ALLAH PERMUDAHKAN KEHIDUPAN AKU DI DUNIA DAN AKHIRAT..
2. MOGA REZEKI SUAMI AKU MURAH DAN BERTAMBAH BAIK
3. MOGA AKU DAPAT MENJADI IBU DAN ISTERI YANG BAIK, SABAR DAN SABAR

itu je la kot....HAPPY BIRTHDAY TO ME...:)

4 comments:

itangmanih said...

happy bday dear friend!

Shahrul & Nurul said...

Kak Yan...

Selamat Hari Jadi
Semoga semua impian kak Yan akan jd kenyataan

~ana~ said...

kak yan

happy birthday...:)
moga segala impian menjadi kenyataan..

Haliyan TSL said...

Thanks semua ...