Tuesday 14 June 2011

Hannah yang tantrum : Aduh mummy kena gigit

Semalam memang experience paling menduga kesabaran aku... After opis aku ngan K.Pah pergi ke Stadium Tenis Jalan Duta. Kitorang dapat hadiah utk acara bergu wanita dan perseorangan... Although kitorang kalah but since yang masuk MAKSWIP Tenis Wanita nie cuba 3 agensi je which is DBKL, MSN & FRIM.. so kitorang dapat gak le hadiah ehehhe... At first memang malas nak g tapi g jugak le...

So aku amik Hannah kat nursery and terus pegi Jalan Duta.. Hannahx berpa nak sihat minggu nie.. dia ada batuk n selsema.. aku dah bawak g klinik dah.. x la teruk pun selsema and batuk biasa2 je.. tapi dia memang x nak makan kat nursery...tu yang pelik tu.. kat rumah aku buat sup ayam makan dengan pasta.. banyak dia makan.. agaknye dia nak makan style mat salleh kot.. tak layan nasik2 nie.. hmmm.. susah gak tu dah tau pilih makan...

Lepas amik hadiah tu kitorang pun bergegas le balik .. aku kena anto K.Pah ke Taman Ehsan so kena la memalui Jalan kuching yang dah start jam masa tu.. Hannah mula la buat perangai.. nak melompat kat aku yang tgh drive.. K.Pah try pujuk pun x berapa nak jalan.. tapi boleh la lagi aku drive..Samapi dekat Taman Metropolitan jalan jem lagi and Hannah dah start mengamuk nak kat aku.. Pastu aku stop le kat tepi jalan tu amik dia.. pun dia still mengamuk x boleh nak pujuk.. siap gigit tangan aku.. dah la gigi dia dah banyak... mak aii sakitnya...Rasa hilang sabar dah tapi kena gak sabar kalau kat umah boleh le aku lepaskan je biar dia berenti sendiri... Aku bawak keluar kereta tgk layang2 dia diam la sekejap.. apstu menangis lagi.. kena gigit kat bahu lak.. sakit yang amat..lama gak la aku dok tersadai tepi jalan tu.. abih x dapat tengok Nora Elena.. jam dah kul 7:10 pm masa tu...

nak tak nak aku paksa gak dia dok kat car seat n K.Pah bagi hp dia bukak lagu baru la dia diam...So aku pun hantar K.Pah balik..and singgah kedai beli roti tuk dia kot2 la seba dia lapar ke... Dia x makan pun... last2 dia layan dia sendiri n drive balik.. sampai umah dah kul 8:20.. hmm.. sabar je la kan...aku terus mandikan dia... panaskan sup ayam and bagi makan.. beria gak dia makan... ok je lak mood dia... lepas makan aku layan Glee.. n dia pun tidur..

Sabar je la kan dapat anak yang tantrum nie... musykil gak aku apa yang x kena nye.. hmmm... manja sangat ke...

No comments: